![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Publikacje zwarte
[
powiększ okładkę
]
2. M. Szczepańska, Przewodnik metodyczny do nauczania języka polskiego w
klasie III, Wydawnictwa Uczelniane WSP, Słupsk, 1990
3. M. Szczepańska, E. Gaweł-Luty, Przewodnik metodyczny do nauczania
przedmiotu pedagogika wczesnoszkolna z metodyką,Wydawnictwa Uczelniane WSP, Słupsk,
1991
[
powiększ okładkę
]
[
powiększ okładkę
]
6. M. Szczepańska, Szkoła idealna. Rozważania optymistyczne.
Wydawnictwa WSP, Słupsk, s. 1- 211, 1999
[
powiększ okładkę
]
7. M. Szczepańska, Program autorski. Jak go napisać, Wyd Image,
1999
[
powiększ okładkę
]
[
powiększ
okładkę
]
[
powiększ okładkę
]
11. Elitaryzm – Mistrz w edukacji, Pod red M. Szczepańskiej, Wydawnictwa
Uczelniane Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku , 2002
[
powiększ okładkę
]
[
powiększ okładkę
]
[
powiększ okładkę
]
[
powiększ okładkę
]
[
powiększ okładkę
]
17. M. Szczepańska, E. Gaweł – Luty, Przyjaźń jako wartość w
relacjach społecznych dzieci i młodzieży, Oficyna Wydawnicza Impuls,
Kraków 2009
[
powiększ okładkę
]
18. M. Szczepańska, E. Gaweł – Luty, Przyjaźń jako wartość w
relacjach społecznych dzieci i młodzieży, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków, II wydanie,
2010
19. M. Szczepańska, Tradycja i współczesność w pracy socjalnej.
Metody i pojęcia pracy socjalnej, Copyright by: Mariola
Szczepańska, Gdynia, 2011
[
powiększ okładkę
]
2
0
.
M. Szczepańska,
Program autorski jako element doskonalenia zawodowego nauczyciela w
zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej i profilaktycznej z
uczniem/wychowankiem w wieku 6 – 18 lat, Słupsk, 2015
[
powiększ okładkę
]
21. Praca
opiekuńczo-wychowawcza. Tom I. Kontekst teoretyczny,
Pod red. M. Szczepańskiej, Wydawnictwo Uczelniane AMW, Gdynia, 2015
[
powiększ okładkę
]
22.
Praca
opiekuńczo-wychowawcza. Tom II. Kontekst metodyczny,
Pod red. M. Szczepańskiej, Wydawnictwo Uczelniane AMW, Gdynia, 2016
[
powiększ okładkę
]
23.
Praca
opiekuńczo-wychowawcza.
Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Wydawnictwo
Uczelniane AMW, Gdynia, 2016
[
powiększ okładkę
]
24. M. Szczepańska, Opieka i wychowanie :
wychowanek, rodzic, wychowawca, opiekun, Słupsk 2019
[
powiększ okładkę
]
![]() Liczba pobrań: 1061
Organizacja konferencji
Artykuły w czasopismach naukowych: 1. M. Szczepańska, Niedostosowanie społeczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, nr 4, 1986, s.74-79. 2. M. Szczepańska, Praca z tekstem literackim w klasach I-III, Życie Szkoły, nr 4, 1987, s.218-223. 3. M. Szczepańska , Bieżące sprawdziany ortograficzno-gramatyczne z języka polskiego w klasie III, Życie Szkoły, nr 5, 1998, s.294-304. 4. M. Szczepańska, Samodzielne czytanie lektur przez uczniów w klasie III, Życie Szkoły, nr 6,1989, s.499-503. 5. M. Szczepańska, Poprawa prac samodzielnych uczniów klas I-III, Życie Szkoły, nr 8,1989, s.499-503. 6. M. Szczepańska , Wybrane uwagi na temat poziomu oczekiwań uczniów wobec szkoły podstawowej i jego nacechowanie emocjonalne (na przykładzie klasy I, IV, VIII), Słupskie Prace Humanistyczne, nr 9b, Słupsk, 1990, s.205-210. 7. M. Szczepańska, Wczesna edukacja teatralna dzieci w wieku wczesnoszkolnym jako czynnik intensyfikujący ich rozwój umysłowy i społeczny, Słupskie Prace Humanistyczne, nr 10b, 1992, s.207-220. 8. M. Szczepańska, Kształtowanie umiejętności samodzielnego wyrażania uczuć na lekcjach języka polskiego, Życie Szkoły, nr 8, 1993, s.466-472. 9 .M. Szczepańska, A. Suchora - Olech (1999), Wystarczy nie przeszkadzać dziecku w rozwoju . Zycie Szkoły , nr 8 ,1999, ss. 570 – 573. 10. M. Szczepańska, E. Gaweł - Luty , Reforma , nie dziękuję. Wolę być autokratą niż autokreatorem, Kwartalnik myśli społeczno – pedagogicznej. Teraźniejszość . Człowiek . Edukacja, nr 2 , ss. 23 – 26. 11. M. Szczepańska, Twórcza samodzielność uczniów w zakresie wyrażania uczuć na lekcjach języka polskiego w klasach I - III szkoły podstawowej w perspektywie oceny szkolnej. Comensky., nr 3\4 , 1999,Czechy. , ss. 56 – 59. 12. M. Szczepańska , Nauczycielu ruszaj do dzieła !, Edukacja i Dialog , nr 114 ,2000, ss. 17 – 21.
Publikacje w pracach zbiorowych (objętych systemem recenzji naukowych): 1. M. Szczepańska, Zadania edukacji teatralnej dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kształtowaniu sfery emocjonalno-estetycznej, W: Współczesne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej. Pod red M. Grochocińskiego, Wydawnictwa Uniwersytetu Gdańskiego,1989, s.71-79. 2. M. Szczepańska, Skrócona skala dyferencjału semantycznego. Kształtowanie umiejętności werbalizowania emocji przez uczniów, Prace badawcze Wydziału Pedagogicznego, Pod red. A. Gęsickiej, Wydawnictwa Uczelniane WSP, Słupsk, 1993, s.25-43. 3. M. Szczepańska , Poznawanie uczniów - wybór czy konieczność? W: Poznać ucznia, Pod red. M. Szczepańska , Wydawnictwo Miejskie, Słupsk, 1994, ss. 5 – 10. 4. M. Szczepańska , Operacjonalizacja celów kształcenia w klasach I-III, W: Poznać ucznia , Pod red. M. Szczepańskiej , Wydawnictwo Miejskie , Słupsk, 1994, ss. 44 – 62. 5. M. Szczepańska , Primum non mutare - ekologia rodziny i możliwości przeniesienia jej doświadczeń na grunt szkoły, W: Przyszłość - szkoła - twórczość - ekologia. Praca zbiorowa pod red. A. Suchory-Olech, M. Szczepańskiej, Wydawnictwo WSP, Słupsk, 1995, ss.165-178. 6. M. Szczepańska, Epistemologiczne składniki ideologii wychowania, W: Przyszłość - szkoła - twórczość - ekologia. Praca zbiorowa pod red. A. Suchory-Olech, M. Szczepańskiej, Słupsk, 1995, ss.11-26. 7. M. Szczepańska, Pryzmat osobistej mentalności dziecka jako podstawa budowania obrazu samego siebie w relacji z innymi (szkic problemu), W: Przyszłość - szkoła - twórczość - ekologia. Praca zbiorowa pod red. A. Suchory-Olech, M. Szczepańskiej, Słupsk, 1995, ss.27-40. 8. M. Szczepańska , Uelastycznianie pozycji ucznia i nauczyciela w procesie kształcenia, W: Wychowanie dla przyszłości, Pod red. W. Karawajczyka, A. Karpińskiego, J.Kojkoła, Wydawnictwo AMW, Gdynia ,1997, s.161-171. 9. M. Szczepańska, Pryzmat osobistej mentalności dziecka jako fundament budowania obrazu samego siebie w relacji z innymi, W: Współczesne przemiany edukacji wczesnoszkolnej. Pod red. M. Jakowickiej, Wydawnictwa Uczelniane, Zielona Góra,1996, s.154-160. 10. M. Szczepańska, Czy nauczyciele i rodzice mogą się nawzajem wspierać, W: Szukając rozwiązań - pomysły na edukowanie, Pod red. A. Suchory-Olech, Wydawnictwa Uczelniane WSP, Słupsk,1997, ss. 229 241. 11. M. Szczepańska, Osoba jako podmiot i przedmiot w interakcjach symbolicznych, W: Szukając rozwiązań - pomysły na edukowanie, Pod red. A. Suchory-Olech, Wydawnictwa Uczelniane WSP, Słupsk,1997, ss. 83 - 95. 12. M. Szczepańska, Czy bycie twórczym to tylko kwestia uwolnienia się od stereotypów, W: Edukacyjne wątpliwości, Pod red. E. Bilińskiej-Suchanek, L. Preuss-Kuchta, Wydawnictwa Uczelniane WSP, Słupsk, 1997 , ss. 221 – 236. 13. M. Szczepańska, E. Gaweł - Luty , Społeczny aspekt rozwoju człowieka w procesie edukacyjnym. W: Kultura pedagogiczna w procesie kształcenia. Teoria i praktyka. Pod red. M. J. Śmiałek, M. Marcinkowski, Sekcja wydawnicza Oddziału Kształcenia WSO im. St. Czarneckiego w Poznaniu, Poznań, 1997, ss. 102 - 115. 14. M. Szczepańska , Kreatywny uczeń, a jaki nauczyciel? (sztywne myślenie przychodzi niepostrzeżenie), W: Współczesne przemiany kształcenia i doskonalenia pedagogicznego nauczycieli, Pod red. R. Parzęckiego, Wydawnictwa Uczelniane Wyższej szkoły Pedagogicznej , Bydgoszcz, 1997, ss. 89 – 103. 15. M. Szczepańska, Czy rozmowa może być zwierciadłem duszy? Co chce usłyszeć nauczyciel, a co może powiedzieć uczeń. W: Komunikacja, dialog, edukacja. Pod red. W. Kojsa, R. Mrózka, L. Dawid. Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Śląskiego - Filia w Cieszynie,Cieszyn, 1998, ss. 133 - 141. 16. M. Szczepańska, Stereotypowość bajki. Morfologia samodzielnie redagowanych bajek przez uczniów klas I-III szkoły podstawowej, W: Szkoła otwarta - Die offene Schule ... Pod red. E. Bilińskiej-Suchanek, L. Preuss-Kuchty ,Słupsk, 1998, ss 173 - 188 . 17. M. Szczepańska , E. Gaweł - Luty , Wychowanie - społeczny dowód słuszności. W: Wychowanie dla przyszłości. Pod red. W. Karawajczyka, A. Karpińskiego, J. Kojkoła, Wydawnictwa AMW, Gdynia, 1998, ss. 161 - 171. 18. M. Szczepańska, Czy bycie twórczym to tylko kwestia uwolnienia się do stereotypów. W: Edukacyjne wątpliwości. Pod red. E. Bilińskiej - Suchanek, L. Preuss - Kuchty. Wydawnictwa Uczelniane WSP, Słupsk, 1998, ss. 221 - 236. 19. M. Szczepańska, Idealny uczeń. Idealny nauczyciel. Idealna szkoła. W: Idealna szkoła. Rozważania optymistyczne. Pod red. M. Szczepańskiej. Wydawnictwo Uczelniane WSP, Słupsk, 2000 , ss. 9 – 34. 20. M. Szczepańska, H. Horka,, Szkoła idealna. Zmiana sposobu myślenia o ekologii. W: Idealna szkoła. Rozważania optymistyczne. Pod red. M. Szczepańskiej. Wydawnictwo Uczelniane WSP, Słupsk, 2000, ss. 91 – 110. 21. M. Szczepańska , Nauczyciel człowiek sukcesu. Rozważania w świetle reformy edukacji W; Doświadczenie i projekcja przyszłości w treściach pedagogicznych kształcenia nauczycieli. Pod red. R Parzęckiego, R. Cierzniewskiej ,Bydgoszcz, 2000, ss. 151 – 156. 22. M. Szczepańska , A. Suchora – Olech, Środowiskowe uwarunkowania twórczości dzieci, W : Wybrane problemy współczesnej edukacji, Pod red. J. Kwapiszewskiego, Wyd. PAP , Słupsk,2000, ss. 137 – 148. 23. M. Szczepańska , Edukacja poprzez literaturę piękną i teatr. Teatr na miarę dziecka, W : Edukacja sztuki – tradycje i współczesność, Pod red. J. Chacińskiego, Wydawnictwo Uczelniane PAP , Słupsk,2002, ss.137-156. 24. M. Szczepańska, Dziecko niepełnosprawne jako uczestnik rzeczywistości społecznej , Materiały pokonferencyjne , Koszalin, 2003, ss. 23 -41. 25. M. Szczepańska ,Tradycja i współczesność w polskiej pedagogice kultury , W: Muzyka i pedagogika muzyczna pomiędzy kulturami. Okcydent i orient , Pod red J. Chacińskiego , Wydawnictwa Uczelniane PAP, Słupsk,2003, ss.140-161. 26. M. Szczepańska , Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami W; Wspieranie rozwoju osób z autyzmem . Teoria , metodyka , przykłady Pod red J . Błeszyńskiego, Impuls , Kraków, 2004, ss.169-194. 27. M. Szczepańska, Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami , W: Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem , Pod red J. J. Błeszyńskiego, Impuls , Kraków,2005, ss. 201 – 225. 28. M. Szczepańska, Program autorski . Kamień milowy na drodze od ( do ) praktyki szkolnej do ( od ) badań naukowych , W: Edukacja a przemiany tożsamości społecznej , Pod red. E. Gaweł – Luty , J Kojkoła, Wyd. Harmonia , Gdańsk, 2006, s.313- 318. 29. M. Szczepańska, Kulturnyje kompetencji kak osnowa razwitia komunikacjonnoj kultury , W: Naucznyje trudy moskowskogo Gumanitarnogo Uniwersiteta , Wypusk 71, Izdatielstwo Moskowskogo gumanitarnogo uniwersiteta,Moskwa, 2006, ss. 129-135 30. M. Szczepańska , Komiks jako opowieść o bohaterach masowej wyobraźni w perspektywie edukacyjnej ,W; Edukacja jutra . XIII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Wydawnictwo Uczelniane AWF, Wrocław, 2007,tom2, ss. 127-132. 31. M. Szczepańska, Podmiot i podmiotowość w optyce rozwojowej ze szczególnym uwzględnieniem dziecka w wieku wczesnoszkolnym ,W: Pedagogika społeczna. Współczesne obszary , Pod red I. Suriny , Wyd. Uczelniane AP , Słupsk,2008 , s.25-38. 32. M. Szczepańska, Úloha dospelých pri zvládaní jazyka a ovládanie jazyka dieťaťom, In.: Miesto spoločenských kategorií pri tvorení postojov súčasnej mládeže teoreticko-empirická rozprava, Pod red. M. Babiarza , A. Suchockiej , Ružomberok: Katolícka univerzita, 2008 ss. 304-318. 33. M. Szczepańska, Jazykové kompetencie a horizonty posunu vedomostí v chápaní edukačnej lingvistiky , In: Miesto spoločenských kategorií pri tvorení postojov súčasnej mládeže teoreticko-empirická rozprava, Pod red. M. Babiarza , A. Suchockiej Ružomberok,Katolícka univerzita, 2008 ss. 319 - 330. 34. M. Szczepańska, Interakcie - komunikácia a totožnosť. Úvaha vo svetle symbolického interakcjonizmu a totožnosť. Úvaha vo svetle symbolického interakcjonizmu ,. In: Miesto spoločenských kategorií pri tvorení postojov súčasnej mládeže teoreticko-empirická rozprava Pod red. M. Babiarza , A. Suchockiej, Ružomberok, Katolícka univerzita, 2008 ss. 225 - 238. 35. M. Szczepańska, Babiarz M., Suchocka A.A., Ewaluacja jako punkt odniesienia rozumienia oceniania słownego ucznia , W: Problematika slovneho hodnotenia v sucasnej skole, Pod red: M. Zilinek;M.Z. Babiarz; T. Jablonsky,K. , ,Tistanova, Wyd. Katolicka Univezita v Ruzomberku, Uniwersytet Humanistyczno- Przyrodniczy J. Kochanowskiego w Kielcach, Ruzomberok ,2009, ss. 50—57. 36. M. Szczepańska, Podmiot jako jednostka samodzielnie funkcjonująca w zakresie pomocy ,W: Szkoła w perspektywie XXI wieku . Teraźniejszość- przyszłość, Pod red. S. Kozieja ,Warszawa,2009, cz 2, ss.125-131. 37. M. Szczepańska, Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami , W: Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem , Pod red J. J. Błeszyńskiego, Impuls , Kraków, 2011, ss. 201 – 225 , Wydanie III 38. M. Szczepańska, „Skąd i dokąd zmierzamy” . Wychowanie w polskim systemie szkolnym przed II wojną światową w perspektywie edukacji XXI wieku, W: Człowiek w Europie. Człowiek. Przewodnik. Mędrzec, Pod red M. Franz, P. Semków ,Wydawnictwo A. Marszalek, Toruń, 2011,ss.323-346. 39. M. Szczepańska, Kilka refleksji na temat biedy i ubóstwa w kontekście teoretycznym i praktycznym, W:Zeszyty Naukowe AMW, rok III, nr 187A, Gdynia, 2011, ss. 321–342. 40. M. Szczepańska ,Praca socjalna w szeroko pojętym środowisku . Inspiracje przeszłością , Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych, Kwartalnik 4/2012, 2011, ss. 83-112. 41. M. Szczepańska, Przyjaźń jako specyficzna forma więzi międzyludzkiej-ujęcie kontekstualne, W: Znajomość ,koleżeństwo, przyjaźń. Dynamizm ewaluowania więzi emocjonalnej, Pod red A. Żywczok, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, 2014, ss.231-250. 42. M. Szczepańska, Funkcjonowanie rodziny preindustrialnej, industrialnej, postindustrialnej, i współczesnej a zadania pracy opiekuńczo-wychowawczej, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom I. Kontekst teoretyczny , Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2015, Wydawnictwo AMW, ss.71-84. 43. M. Szczepańska, Rodziny z problemami opiekuńczo-wychowawczymi, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom I. Kontekst teoretyczny , Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2015, Wydawnictwo AMW, ss.85-108. 44. M. Szczepańska, Rodzina w kryzysie i formy jej wspomagania w pracy opiekuńczo-wychowawczej W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom I. Kontekst teoretyczny , Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2015, Wydawnictwo AMW, ss.141-158 45. M. Szczepańska, Asystent rodziny i jego rola w pracy opiekuńczo-wychowawczej z rodziną, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom I. Kontekst teoretyczny , Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2015, Wydawnictwo AMW, ss.191-206. 46. M. Szczepańska, Bezrobocie jako przyczyna zaburzonego funkcjonowania rodziny wymagającej wsparcie w postaci opieki, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom I. Kontekst teoretyczny , Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia,2015, Wydawnictwo AMW,ss.207-236. 47. M. Szczepańska, Wsparcie interwencyjne i prewencyjne rodziny, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom I. Kontekst teoretyczny , Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2015, Wydawnictwo AMW, ss.373-386. 48. M. Szczepańska, Placówka wsparcia dziennego, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom II. Kontekst metodyczny, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss.31-40. 49. M. Szczepańska, Rodzinna piecza zastępcza, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom II. Kontekst metodyczny, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 41-51 50. M. Szczepańska , Instytucjonalna piecza zastępcza W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom II. Kontekst metodyczny, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 19-30 51. M. Szczepańska , Uwarunkowania prawne w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom II. Kontekst metodyczny, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 9-18 52. M. Szczepańska , Autorski program wychowawczy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 7-30 53. M. Szczepańska, Konstruowanie programów profilaktycznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 31-37 54. M. Szczepańska, N. Maziarz, P. Misiak, B. Mróz, J.Mruczkowska, K. Piątek, A. Popiołkiewicz, A. Pysznik , Program pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówce wsparcia dziennego prowadzonej w formie opiekuńczej, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 39-66 55. M. Szczepańska, K. Czaja, K. Głowacka, S. Gostkowska, J. Haase, N. Płotka, D. Pytlik , Program pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówce wsparcia dziennego prowadzonej w formie specjalistycznej, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 67-80 56. M. Szczepańska, K. Czaja, K. Głowacka, S. Gostkowska, J. Haase, N. Płotka, D. Pytlik , Program pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem w interwencyjnym ośrodku preadopcyjnym , W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 81-90 57. M. Szczepańska, A. Schweda, A. Skwierawska, K. Śledź, M. Reglińska, K. Rybandt, S. Teperek , Program pracy opiekuńczo-wychowawczej z rodziną zastępczą spokrewnioną, W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 91-98 58. M. Szczepańska, A. Menczykowska, I. Michalewska, A. Pieńkowska, K. Rakowska, A. Kiryło, B. Rhode , Program animacji społecznej w pracy opiekuńczo-wychowawczej W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 99-106 59. M. Szczepańska, K. Czaja, K. Głowacka, S. Gostkowska, J. Haase, N. Płotka, D. Pytlik , Program pracy opiekuńczo-wychowawczej i socjalnej asystenta rodziny z rodziną oraz program pracy opiekuńczo--wychowawczej rodziny wspierającej W: Praca opiekuńczo-wychowawcza. Tom III. Kontekst autorski, Pod red. M. Szczepańskiej, Gdynia, 2016, Wydawnictwo AMW, ss. 107-122
Opracowanie haseł: 1. Gordon Thomas ,W: Encyklopedia filozofii wychowania ,Pod red St. Jedynaka , J. Kojkoła, Oficyna Wydawnicza Branta , Bydgoszcz , 2009 ,ss. 94-95.
2. Twórczość, W: Encyklopedia filozofii wychowania ,Pod red St. Jedynaka, J. Kojkoła, Oficyna Wydawnicza Branta , Bydgoszcz , 2009 ,ss. 316-318.
3. Odpowiedzialność, W: Encyklopedia filozofii wychowania, Pod red St. Jedynaka ,J. Kojkoła, Oficyna Wydawnicza Branta , Bydgoszcz , 2009 ,ss. 211-212.
4. Key Ellen, W: Encyklopedia filozofii wychowania ,Pod red St. Jedynaka, J. Kojkoła, Oficyna Wydawnicza Branta , Bydgoszcz , 2009 ,ss. 68-70.
5. Altruizm, W: Encyklopedia filozofii wychowania ,Pod red St. Jedynaka,J. Kojkoła, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz, 2009,s. 18.
Recenzje publikowane: 1. M. Szczepańska , M. Donaldson, Myślenie dziecka, Wychowanie w Przedszkolu, nr 4,1987, ss.248-249. 2. M. Szczepańska, W. Tłokiński, Mowa. Przegląd problematyki dla psychologów i pedagogów, Życie Szkoły, nr 4,1988, ss.253-256. 3. M. Szczepańska, T. Hejnicka-Bezwińka, W poszukiwaniu tożsamości pedagogiki. Świadomość teoretyczno-metodologiczna współczesnej pedagogiki polskiej (geneza i stan), Słupskie Prace Humanistyczne,Słupsk, 1991, nr 10b, ss.307-312. 4. M. Szczepańska, Hubertus von Schoenebeck, Antypedagogika w dialogu. Wprowadzenie w rozmyślania antypedagogiczne, Słupskie Prace Humanistyczne, Słupsk, 1994, nr 11b, ss.135-142. 5. M. Szczepańska, Jakość pracy dydaktycznej nauczyciela a efekty uczniów klasy III z języka polskiego (na przykładzie opisu jako formy wypowiedzi) . Słupskie Prace Humanistyczne nr 16B . Wydawnictwa Uczelniane Pomorskiej Akademii Pedagogicznej, Słupsk ,1999, ss. 213 – 217
Recenzje wydawnicze 1. M. Szczepańska R. Lemisiewicz : Systematyczne ustalanie poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie ortografii uczniów klas I – III jako podstawa zróżnicowanej pracy dydaktycznej, Wydawnictwa ODN, Słupsk, 1999 2. M. Szczepańska, L. Maksymowicz, M. Gliniecki : Teatr edukacyjny – komunikacja bez granic, Wydawnictwo PHARE, Warszawa, 2001 3. M. Mazurkiewicz, Mali Patrioci. Program edukacji patriotycznej, Wyd. Słupsk, 2013 4. M. Mazurkiewicz, Więcej ruchu dla maluchów , Wyd. Słupsk, 2014 5. M. Mazurkiewicz, Powrót Słupskiego Chłopczyka, Wyd. Słupsk, 2015
Warsztaty dla nauczycieli 1. Szczepańska M. (2018), Ortografia a rozwój kompetencji językowych dziecka. (materiał niepublikowany), Warsztaty dla nauczycieli i uczniów klas I-III, Słupsk, Gdańsk, Poznań 2. Szczepańska M. (2021), „Nauczyciel nie potrafi” polska edukacja językowa (materiał niepublikowany), Warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnej, Słupsk, Gdańsk, Poznań 3. Szczepańska M. (2022), Kanon lektur, a samodzielne czytelnictwo dzieci w klasach I-III w szkole podstawowej. Wyniki badań, (materiał niepublikowany), Warsztaty dla nauczycieli edukacji wczesnej, Słupsk, Gdańsk, Poznań 4. Szczepańska M. (2012-2024), Program autorski w przedszkolu i szkole podstawowej i ponadpodstawowej, Warsztaty dla nauczycieli, Słupsk, Gdańsk, Poznań Filmy metodyczne 1. M. Szczepańska, Werbalizowanie emocji na lekcjach języka polskiego. Lekcja języka polskiego w klasie II na temat: Samodzielne redagowanie opisu psa MIKADO - bohatera książki J. Grabowskiego “Puc. Bursztyn, i jego goście”, 1989 2. M. Szczepańska, Werbalizowanie emocji na lekcjach języka polskiego. Lekcja języka polskiego w klasie III na temat: Ocena postaci Jasia z baśni I. Kraszewskiego “Kwiat paproci”, 1990 3. M. Szczepańska, Edukacja teatralna dzieci w młodszym wieku szkolnym. Cykl lekcji. Prezentacja przedstawień teatralnych (3 techniki) samodzielnie przygotowanych przez dzieci z klasy III Szkoły Podstawowej w Łebie, 1990
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
WWW.MSZCZEPANSKA.PL |